Tuesday, December 27, 2005

مرور یک دنیا شرم!ا

بنابر گزارشها يک خرس قهوه‌ ای سرگردان ساعت هشت بامداد جمعه گذشته (۲۳ دسامبر) وارد يکی از مجتمعهای مسکونی شهرک ياغچيان تبريز شد اما بر اثر داد و فرياد ساکنان شهرک از اين مجتمع فرار کرد.

مأموران محيط زيست اين خرس را در حال حرکت بسوی خارج از شهر و جاده تهران رديابی کردند اما آن گونه که در گزارشها آمده، يک راننده تاکسی با خودرو خود مانع حرکت او شد و باعث گرديد او به سمت دانشگاه آزاد تبريز رانده شده، در ساختمان نيمه ‌تمام اين دانشگاه پناه بگيرد اما تجمع بسياری از دانشجويان در کنار ساختمان مذکور و سنگ‌ اندازی و داد و فرياد آنان خرس را ‌وحشتزده کرد.
گزارشها حاکی از اين است که مسئولان قضائی و انتظامی، دامپزشکی و محيط زيست‌ در محل حاضر شدند و راههای رهاسازی خرس از محوطه را بررسی کردند اما از آنجا که کارشناسان دامپزشکی احتمال هار بودن خرس را می دادند و همچنين اين احتمال مطرح بود که در حين زنده‌گيری خرس سقف قالب بندی شدن ساختمان نيمه تمام ريزش کند يا اينکه خرس دست به حمله بزند، سرانجام پس از هشت ساعت تلاش، مسئولان دستور کشتن خرس را دادند.

در سراسر ايران تنها ده قبضه سلاح بيهوش ‌کننده وجود دارد که هيچکدام از اينها در استان آذربايجان شرقی که محل وقوع حادثه بوده وجود نداشته و از آنجا که حمل اسلحه بيهوشی با هواپيما ممنوع است امکان انتقال آن با هواپيما وجود نداشته وگرنه زنده گيری خرس امکانپذير می شده است.

به گفته کارشناسان خرس قهوه ای معمولاً خطری متوجه انسان نمی سازد و با ديدن انسان پا به فرار می گذارد اما گرسنگی و بچه دار بودن يا رفتار تهاجمی با آن می تواند اين حيوان را به حمله وادارد.

ورود خرس قهوه ای به شهر تبريز در روزی صورت گرفته که مناطق اطراف اين شهر بر اثر بارش برف سنگين، پوشيده از برف بوده و اين خرس احتمالاً در جستجوی غذا بوده است.
در اين ميان انجمن حمايت از حيوانات آذربايجان شرقی با صدور بيانيه ‌ای از کشتن خرس قهوه‌ ای در تبريز انتقاد کرده و پرسيده: "آيا اگر مدت چندين ساعتی که صرف جمع‌ کردن مسئولان و خبرنگاران و امورات قانونی قتل اين خرس شد، صرف تهيه اسلحه بيهوش کننده از شهرهای ديگر به تبريز می ‌شد، شاهد چنين خيانتی می بوديم؟"
در اين بيانيه آمده است: "در شهری همچون تبريز که دم از دوستداری طبيعت، درختکاری و حفظ محيط زيست خود می ‌زند، در دل آن حيوان بيگناهی که ندانسته وارد حريم ما انسانها شده است، کشته می ‌شود ... [اينکه] اين اقدام زيرنظر مسئولان ارشد حفاظت از حيات وحش استان صورت می ‌گيرد اندوهمان از اين حادثه را دوچندان می ‌کند".

در این میان شرم بر دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز شرم بر آنها که به گه لیسی کفتاران مشغول هستند و سنگ به یک خرس گرسنه بی پناه سنگ می زنند به جای تشکیل حلقه انسانی حفاظت او و چه ساده تر از ما بود آن طفلک که در وحشت و ترس به حریم آنها پناه برد و فکر می کرد ایننان آگاهان و روشنفکران و فهمیده های این ملتند! شرم بر آنها و شرم بر ما !!!


Payam || 8:26 PM ||

Comments: Post a Comment

ژکان


دوستان

ماهنی
حسام
پاشا
صدف
بلوط
اینجا فرانسه همه چیز خاکستری مرده های بی برکت
دنیای کوچک او
سارا

This page is powered by Blogger. Isn't yours?





Free Photo Albums from
Bravenet.com Free Photo Albums from
Bravenet.com